2013. október 3., csütörtök

Egyszerű bögrés Pizza

Nem tudom ti hogy vagytok vele, de én a kelt tésztákkal nem igazán vagyok jó barátságban! :D Valahogy nekem soha nem kelnek meg! :/ Viszont anno mikor erre a receptre rábukkantam, nagyon megörültem! Nem a hagyományos pizzatészta szerint készül, hanem baromi gyorsan, és nem is kell bele olyan sok minden! Amikor épp nem is tud mit kitalálni az ember, nagyon jól jön ez a recept :) Amit leírok, szerintem egy embernek elég. Nekem két lapocska jön ki belőle, és ha az ember nagyon éhes, szerintem simán elfogyasztja mind a kettőt! :) Ami még nagyon pozitívum: a tészta szélei nem lesznek kőkemények! Nekem másnap is puha marad,nem keményedik meg még mikrózás alkalmával sem :)





Hozzávalók:
-1 bögre liszt
-1/3 bögre meleg víz
-1 evőkanál étolaj
-1 púpozott kávéskanál porélesztő
-1 evőkanál méz
-1 kávéskanál só
-1-2 kávéskanál fokhagymapor /zúzott fokhagyma is megteszi, ha épp nincs/

Elkészítés:
Meleg vízből, mézből és az élesztőből kovászt készítünk, majd hozzáadjuk a lisztet, olajat, sót és a fokhagymaport. Én villával szoktam összekeverni, utána pedig a kezemmel összegyúrom jó alaposan! Ennek a változatnak elég 5-10 perc pihenő, de ha tovább hagyjuk, az sem baj! :)
Ha letelt az idő, akkor két részre osztjuk, és a nekünk kívánt formára nyújtjuk /kör vagy hosszúkás/. Ezután egy tepsit kevés olajjal kikenünk /én most csak pici liszttel kentem meg a tészták alját, és úgy sem ragadt le/, és bele helyezzük a lapokat! Tetszés szerinti szósszal megkenjünk, és jöhet rá a feltét, majd irány a sütőbe! 200 fokon kb, 15 perc alatt készre sül! Ne ijedjünk meg, ha nem kelt még meg az edényben, a sütés alatt úgy is változik a térfogata! :) én pár perccel előtte kiveszem, reszelt sajttal megszórom, utána 1-2 percre vissza teszem még, hogy jól ráolvadjon! :) 

Ennyi lett volna az egész! Látjátok hogy nem egy nagy ördöngösség, viszont annál finomabb! Remélem kipróbáljátok majd, és megírjátok hogy sikerült! :)
Jó étvágyat hozzá!!    






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése